fredag 22. april 2011

Earl Grey og en skive sitron


Jeg ambefaler å høre på Ticle Toe med Count Basie og Lester Young til dette

Jeg starta dagen med å drømme om at jeg var på den gamle arbeidsplassen. Når jeg stelte meg på taket til den ytterste bygningen og så ut over Atlanterhavet kunne jeg se en natzi steem båt. Det neste som hendte var at jeg plutselig var en offiser som spiste sjokolade egg. Da vokna jeg av at Lise sto opp fra sengen. Hunn sa noe lignende uff eller blæ. Det var jo selfølgeli fordi vi hadde overnatta hos Eivind på dems relativt harde soffa seng i kjellern. Så vi sto opp å planla å dra hjem for å sove mer. kl var jo bare 9. Da måtte vi gå et lite stykke for de drev jo å fiksa på banene øst for ensjø. Vi kom frem til buss stasjonen og fant ut at bussen gikk om 2 min. Perfekt. På bussen spurte jeg lise vilken dag det var. Hun svarte at det var fredag. Søren klype, vi skal til Mormor kl 12 for påskefokost. sa jeg. Dette knuste jo alle drømmene om å sove litt ekstra tidligere. Så vi kjappa oss hjem hjalp en kristen dame bort til kirka. Dusja gikk til trikken. Hjalp en dame til grynerløkka.

Kl 1200 kom vi fra til mormor Hun var glad for å se oss. Vi spiste koteletter og poteter med sos. saus. etterpå gikk vi ut på verandaen og drakk kaffe. Jeg tegna en tegning som jeg ville mormor skulle male. Hun sa nei men ga meg isteden et av hennes malerier som hun sa jeg skulle fikse med litt oljemaling. Så da ble jeg sittende der å male mens vi prata. Jeg hjalp også mormor med å fikse videomaskinen så hun kunne se gamle filmer av Rickey Martin. Noe som jeg gjorde sist og jeg sikkert kommer til å gjøre neste gang også. Etter det tok jeg og Lise trikken hjem. Når vi kom hjem var vi så trøtte at vi gikk å la oss. Lise har somvet en stund nå så når jeg leverer dette skal jeg vekke henne. og klokka er jo ikke mer en 7 så jeg har sikkert mye annet arti å gjøre før dagen er ferdig.

Ha det triveligt og takk for teen. Ollis

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar